مقطع : کارشناسی
دانشگاه : پیام نور
تاریخ دفاع : 1393/11/30
اساتید راهنما : ایران اباذری
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های ایران اباذری
مدیریت ارتباط بامشتری در محیط رقابتی کسب و کار یک استراتزی برجسته و مهمی به شمار میرود.فی الواقع مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM) میتوان به عنوان تلاش های مدیریتی برای اداره تعاملات کسب و کار با مشتریان نگریسته شود.سیستم مدیریت ارتباط بامشتری بخش از استراتژی های یک سازمان جهت شناسایی مشتریان ،راضی نگه داشتن و تبدیل انه به مشتری دائمی میباشد که با بهره گیری ازآن ارتباط مشتریان با سازمان و نیازمندیهای آنه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل اصولی قرار میگیرد.در واقع مدیریت ارتباط با مشتریان یک راهبرد تجاری یرای کل سلزمان است.که سازمان را در دستیابی به اهداف بازاریابی ارتباطات و مشتری مداری یاری میکند.که دیدگاه ارتباط بامشتری به چشم یک دارایی نگاه میشود که میتواند به عنوان منبعی برای مزیت رقابتی شرکت باشد.که در این دیدگاه بازار محوری و مدیریت دانش مشتری از ارکان اساسی پژوهش تلقی میگردد.